18 Aug 2010

Eksidennnn

3 Ramadhan aku kena sondol.

5 Ramadhan tengok motor tergolek depan mata.

7 Ramadhan nampak keta berpusing dalam hujan. Mula-mula terpusing dan langgar railing di sebelah kiri... lepas tu bergerak melintang jalan dan menuju ke railing sebelah kanan pula. Aku berada sekitar 20 meter sahaja di belakang. Alhamdulillah pemandunya selamat. Cuma kereta rosak sedikit di sebelah kanan.

Tempat keta berpusing dan terbabas tu memang tempat selalu jadi begitu masa hujan. Hiwaynya Guthrie Corridor Expressway. Aku memang guna hiway tu setiap hari. Memang ramai yang terbabas masa hari hujan kat GCE ni. Aku cuma nak peringatkan kalau ada yang akan lalu GCE ni.. sekiranya hujan atau baru lepas hujan.. atau apa-apa keadaan yang boleh menyebabkan air bertakung atas hiway tu... sila abaikan papan tanda had laju 110km/jam yang ada kat hiway tu kecuali kalau anda mahu memeriksa kekuatan badan kereta anda sekiranya bercium dengan railing besi di kiri dan kanan. Bawak 90km/jam pun dah boleh dikira laju weii kalau masa hujan.

Satu lagi pesanan aku... tali pinggang keledar memang tidak perlu dipakai sekiranya kita rasa kita sempat memakainya sebelum kita ditimpa kemalangan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: