24 Feb 2013

Aku Boleh Terbang Laju

Saya telah berjaya chek in di Facebook seolah-olah saya berada di Helsinki. 22 minit kemudian saya chek in di rumah sendiri pula tetapi tidak ada yang bertanya bagaimana saya boleh terbang selaju itu. Adakah ini bermakna ramai yang dah tahu tentang app gps palsu ini?

App ini  boleh membantu seseorang penipu tegar untuk "berada" di tempat yang lain bagi mengelak penipuannya diketahui. Contohnya. ..untuk meyakinkan sang isteri, seorang suami penipu boleh meyakinkan isterinya yang naif kononnya dia "outstation" ke mana-mana tempat yang di dunia ini sedangkan di penipu itu sedang bersama kekasih baru di lokasi yang lain.

App ini juga boleh memudahkan seseorang pekerja mempermainkan bos dia sendiri, seorang anak menyembunyikan lokasi sebenar daripada pengetahuan Ayahnya, seorang pengintip mengaburi pandangan orang yang diintip dan pelbagai lagi penyamaran yang boleh dibuat secara maya. App ini juga pasti akan menyebabkan segala bentuk chek in secara maya tidak laku di mahkamah.

Akan tetapi, app sebegini masih boleh kita gunakan untuk kebaikan. Bagaimana caranya? Tuan-puan kena fikirkan sendiri.

Ps - saya telah berusaha mencari kaedah untuk menipu lokasi ini kerana saya rasa saya telah cuba ditipu baru-baru ini.  Walaubagaimanapun, penemuan ini bukanlah bererti saya pasti yang saya telah ditipu, cuma saya tahu yang kemungkinan untuk saya ditipu memang ada. Itu sahaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: