8 May 2007

Jom Ke Surau

Akhil Hayy datang lagi ke Surau Al-Hidayah.


Ceramah beliau sebenarnya acara penutup kepada Karnival Jom Ke Surau. Bermula 9 pagi lagi, bermacam-macam aktiviti yang dianjurkan. Pertandingan Nasyid Pra-Sekolah dan Antara Rumah, mewarna untuk murid sekolah rendah, explorace remaja, congkak dan gubahan bunga kaum ibu, sepakraga bulatan kaum bapak, derma darah, pendaftaran SPR, "halau hantu" oleh Darul Syifa, jualan bonet kereta (car boot sale) dan yang paling utama sekali gerai-gerai jualan. Aku sebut yang utama sekali sebab aku bukak gerai jugak haha.

Tak sangka betull... ramai yang minat dengan sosej aku... hehehe... 250 batang! Nuget ayam 7 kg. Bebola udang, ketam, ayam.. tah berapa kilo tah. Tak henti-henti menggoreng kecuali waktu zuhor, waktu budak-budak sedang mewarna dan waktu Asar. Mujur Kakak dan sepupunya tolong jualkan sekali. Kalau tidak, tak menang tangan nak layan.

Budak lelaki baju oren (Bang Ngah) dalam gambar kat atas ni.. kerjanya... mintak duit beli aiskrim, air botol, air kotak, aiskrim lagi, air kotak lagi, air botol lagi.. tah berapa banyak yang dia seorang belanjakan entahlah.. tak terkira aku. Hari pulak panas terik. Aku sendiri banyak abiskan duit beli air jugak hehe.


Sibuk dengan gerai sampai nak balik tukar seluar sukan pun tak sempat untuk main sepakraga ni. Kasut pun pinjam kawan punya.... tapi GAYA TETAP ADA!!! hahahaha

ps - gambar-gambar semua aku cilok dari www.saujanautama.com sumbangan Badass, Kemat Hassan dan Berlingo.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...