1 Sept 2010

Sejarah yang gagal

Percubaan aku gagal. Ya.. percubaan untuk jadikan Ogos 2010 entri terbanyak dalam sejarah blog ni gagal. Mana tak gagalnya, dah 30 Ogos baru terpikir pasal benda tu. Tapi takpelah... Ogos 2010 dapat tempat ketiga.. tewas di tangan Mei dan Julai 2006.

Aku juga telah buang semua statistik dalam blog ini. Dulu kat belah kanan tu boleh dilihat sapa yang datang blog ni dan berapa kerap orang datang blog ni. Sekarang, aku dah tak nak peduli dah pasal tu. Korang nak datang... datang... tak nak datang pun takper.

Ya.. aku juga telah tukar kulit blog ni sejak beberapa hari yang lepas. Aku ni kan suka dengar cakap bini. Bini aku cakap gelap sangat.. tak ceria.. aku pun tukar lah jadi cerah. Aku pilih gambar kayu sebagai latarbelakang sebab aku suka kayulah. Gambar lain tak best. Mudah betul nak tukar-tukar kulit blog sekarang ni. Kalau zaman aku mula2 terjebak bukak blog ni.... nak letak gambar pun payah dalam entri. Pada yang tak tau dan nak tau... blog yang dah 5 tahun usianya ini sebenarnya bukanlah blog aku yang pertama. Dulu aku ada blog lain.... 2003 atau 2004.. aku pun dah tak ingat. tapi aku delete sebab aku dah bosan dengan blog tu... tahan dalam setahun dua je kot.

Apa motif aku tulis benda-benda ni pun entahlah. Yang aku pasti.. bila bulan posa je memang semangat go blog aku memang tinggi sikit banding dengan bulan tak posa. Dalam setahun ada sebulan jer posa.. makanya.. lagi 11 bulan...... tersadai balik macam sebelum bulan posa ni agaknya. tapi aku respek dan suspek lah pada blogger-blogger yang dah lama go blog ni... orang pertama yang perkenalkan aku pada blog ni... blognya masih tetap berupdate hampir setiap hari... Kat blog dia sekarang bermula dari Ogos 2003. Sebelum tu dia dah guna host lain macam geocities etc... Makna kata... dia memang tak penat-penat tulis blog dan dia memang jenis yang suka menulis di mana-mana. Pak Adib memang sentiasa bawak buku untuk catat perjalanan hidup dia. Berbeza dengan aku... paling lama buku catatan kecil ada dalam poket ialah untuk 5 hari kot. Itu pun lepas balik dari mana-mana kursus motivasi atau management yang promote bawak buku catatan setiap masa. Pen pun selalu takder hehehe. Satu lagi sifat yg aku selalu takder ialah.. istiqamah. Semua benda yang aku buat takder istiqamah lah aku rasa.

Oklah.. sebagai penutup... sama-samalah sebut kuat-kuat dengan aku.... Saya Sayang Lanrambai hahahaha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 comments:

sinomosa said...

sy baca semua..tang yang hujung tue sy tak buat..maaf ye En Lan wakakaka eh eh..

Lida Rahim said...

sy takde dengar pon en. lan seniri sebut kuat²... so saya pon tak de nak sebut kuat waima slow pong... huahuahua

RaYzeef said...

dapat duit raya tak sebut KUAT KUAT? kalau dapat aku coba.. he he

d' azali said...

aku dh sebut..
pastu muntah hijau...
go blog bro!

Lan Rambai said...

samosa... maaf.. anda tidak dimaafkan
axlida.. saya jerit macam nak giler tadik ... tapi tutup pintu ahh hehe
razif... duit raya tarak.. kena jerit dengan ikhlas
azali... kalau ko sengaja muntah batal posa wei... pergi makan nasik sekarang haha