27 Jul 2006

Alasannnnnnn

Satu hari di bulan puasa.

Bagus sungguh lah vakum ko ni... gerenti selesa orang yang datang rumah akak raya ni sebab rumah akak tadak habuk langsung... tapi kalau akak beli vakum ni, tak raya ahh akak sebab bajet yang ada nak guna buat beli baju sale kat Sogo dan kuih raya yang dah ditempah.

2 minggu lepas raya.

Bagus sungguh lah vakum ko ni... kenapa lah ko tak datang masa bulan puasa ari tu? Senang kerja akak kau kalau ada vakum bagus camni kat umah lebih2 time tengah posa ari tu. Sekarang ni abang dah takder bajet lah. Kalau ko datang awal sikit.. bolehlah abang kurangkan beli kerepek yang tak sedap ni buat bayar downpayment.

Kesimpulan

Banyak lah korang punya alasan.. kalau tak nak beli cakap je lah tak nak beli.. hampehhhh
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

ala kalo dia bagi hutang mesti ramai yang amik vakum tu..
hutang 40 kali. bayar ..

tumismenumis said...

melayu mudah lupa..dan suka purak purak lupa.

Unknown said...

Apa vakum ni? Nampak happening jer... cuba terima bayaran ansuran, sure dapat manyak customer.

blackpurple @ jowopinter said...

Biasa la tu Lan... Mencipta alasan memang mudah..

Kalau nak seribu daya, kalau dah tak nak seribu dalih...

Anonymous said...

ABB dan Kenny... memang boleh buat easy payment lah. Sebulan lebih kurang RM120 selama 24 bulan... ada berani?
Mazudi... err.. melayu masa bulan posa ngan melayu selepas raya itu bukan melayu yang sama.
BP.. macam pernah aku dengar ungkapan ko itu... tapi di mana ya hahaha

Unknown said...

seribu mcm alasan akan diberi bila tak nak beli....sendiri pahamlah...tu bahasa sopan sikit tu, kalau terus ckp tak nak beli, tak sempatlah nko merepek pasal vakum tu Lan....hehehe.

NONIE AZIZ said...

heheheh...sabo lan sabo....DUGAANNNNNN

Lan Rambai said...

Yus.. aku tau.. sebab aku pun berlapik jugak kalau tak nak beli apa-apa
MR.., aku memang sabar sekarang ni.. sebab dah tak buat kerja tu lagi

KUDIN.. said...

itu le alasan yang menghalalkan caRA...tengok le sekarang Israel laknat kata dia serang Lubnan sebab 2 tenteranya kena tawan dgn Hizbullah....itu semua jadi alasan..sebab tu ia jadi bahaya apabila alasan yang menghalalkan cara...

Sama juga dgn mengapa US laknat serang Iraq...kununya alasan utk memerangi keganasan....habis lepas satu2 negara Islam hancur...ianya semua sebab alasan...

Sama juga mengapa ada pelajar yg pernah belajar di Pakistan dan bila balik Malaysia kena tangkap masuk ISA..ini kerana kita menyokong agenda US kununnya utk memerangi pengganas...sehingga sekarang diorang ditahan bertahun2 tanpa bicara..(termasuk anak Tuan Guru MB kelantan)....ini semua alasan yang mengahalalkan cara..walaupun cara tersebut bertentangan dgn amalan agama dan budaya kita..

so lan..dlm kes kau ni...semua tu hanya memberi alasan suapaya tak beli vakum cleaner kau....

....kalau kau nak jual kat aku pulak aku akan bagi alasan......
"Kat rumah aku memang tak de debu...maid aku hari2 lap rumah.."

hahahahahahaahhaahahahaaahahahaaa..

Izhal said...

mahal kot... tapi salesmanlah sebenarnya orang yang hebat dan kaya...

zino said...

alasan cara sopan tak mau beli lah tu..

Anonymous said...

Kudin.. mak aii.. panjangnya komen ko...lagi kuat maid ko lap umah ko.. makin byk abuk sebenarnya hahaha
izhal... kalau berbakat menjual ni memang boleh jadi kaya
zino.. oang melayu memang cakapnya berlapik dan berkias

Faridt said...

budi bahasa budaya kito.baguslah dpt customer yg mcm tu.

Akima Akatoman said...

Banyak pengalaman kau dalam bidang sale ni ya.
Dulu suka aku baca satu buku pasal sale tulisan Zig Ziglar. Tak ingat apa tajuknya.. aku kagum dengan orang yang berani dan berjaya dalam bidang ni.

Anonymous said...

faridt.. dorang tu bukan customer.. kalau dorangbeli baru jadi customer hahaha
aki.. aku terpikir buat entry pasal sale ni lepas baca entry tidur ko diganggu salesman!

Anonymous said...

ah usaha lagi bang!

Pandang Dengar Diam said...

*mrasalah MS Alasan 2006...

~ GAB ~ said...

Pangkal cerita nya ALASAN ya? Hah, kalau cakap bab alasan ni, kita yg dah makan garam lebih banyak dari nasi ni, (ye ke?) dah lali dengan alasan yang orang beri dalam banyak perkara. Terlewat semayang subuh je, ada alasan malam tadi cerita kat HBO best. Speed up masa masuk Saujana Utama sebab dah terlewat pegi office. Macam2 le. Ada satu alasan yang aku tergelak, bila ada satu peserta training my wife membela diri sebab lewat; "Jam loceng tercabut bateri" wahahaha

ontahsapo said...

melayu itu bersopan, cakapnya berlapik...

Lan Rambai said...

king... dah lama dah aku stop berusaha
Cuaca.. :)
Gab.. hahaha.. tapi aku sendiri penah guna alasan.. tersilap set alam 6 ptg bukan 6 pagi hahaha
OS.. setujuuu

Sastri said...

hmm... so far takde la kasi alasan camtu... keskeskes...