23 Oct 2010

IFF Fitnah Politik?

Semasa mula-mula sekali aku baca kat FB pasal Islamic Fashion Festival dengan gambar-gambar yang tak mencerminkan Islam langsung, aku rasa sangsi. Biar betul ni. Takkan lah ada yang sanggup meletakkan kedudukan Islam sebegitu rendah sekali? Lebai google digunakan untuk mencari jawapan. Ternyata yang aku dapat dari lebai google sungguh jauh berbeza dengan yang dipaparkan. Kali ni.. hati aku terdetik.. ishkkk... takkan ada yang sanggup buat fitnah sebegini dahsyat pulak. Tidak berpuas hati.. aku tambahkan penyelidikan sebab perkara ini bukan sahaja dipaparkan di blog-blog peribadi tetapi dijadikan berita di malaysiakini dan harakahdaily. Akhirnya... aku berjaya menjumpai video acara IFF yang memalukan itu.

Tidak mungkin ada yang begitu pakar hingga mampu membuat video palsu yang sebegitu nyata menunjukkan kehanyiran acara itu. Kalau setakat gambar foto pegun, aku boleh percaya lagi kalau ada yang mengatakan gambar tersebut telah di"photoshop"kan. Tapi ini video.... TIDAK MUNGKIN.

Aku tetap dengan pendirian tidak mahu memaklumkan atau memberikan link kepada video tersebut seperti yang dinyatakan dalam FB aku siang tadi. Cukuplah sekadar dengan link berikut bagi menguatkan pendapat aku... kisah IFF yang memalukan ini bukannya satu fitnah politik. Ia adalah kisah benar penghinaan terhadap Islam!

Islamic fashion on Monaco's
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 comment:

semut api said...

NKRA tu bebb... :)