16 Nov 2006

Talibarut?

1 bulan lepas

Dia: Saya rasa kita kena beri peluang lagi pada kontraktor ni. Kita kena lanjutkan masa siap ni lagi sekali sebab sikit je lagi kerja yang kena buat.

Aku: Kita dah banyak kali dah bagi peluang kat dia. Sejak saya masuk kerja kat sini 2 tahun yang lepas, tak banyak kemajuan pun. Dah 7 kali kita lanjutkan tempoh siap dia Tuan. Consultant pun syorkan cuma 6 hari je yang boleh diberi. Itupun atas alasan yang tak berapa kukuh. Kontraktor ni mintak sampai hujung tahun. Sijil Kerja Tak Siap pun kita dah keluarkan sebab sepatutnya kerja siap bulan lepas lagi.

Dia: Takpelah, nanti saya bincang dengan big boss. Saya nak kontraktor ni diberi peluang lagi.


Pagi tadi.

Dia: Tuan Big Boss, berkenaan dengan permohonan lanjutan masa projek ni, boleh tak kita timbangkan untuk lanjut lagi tempoh kontrak sebab kerja dia sikit je lagi nak siap.

Big Boss: Tak perlu. kalau Consultant tak dapat syorkan lanjutan masa... maknanya tak da lagi lanjutan masa. Saya dengar, bila kita dah keluarkan Sijil Kerja Tak Siap ni baru kontraktor kelam kabut nak siapkan kerja segera sebab takut denda akan bertambah.

Aku tiada reaksi secara zahir. Dalam hati.... kakakakakaka.. padan muka ko!


******************


Dia = Pegawai satu tahap lebih tinggi dari aku tapi dia bukan boss aku.
Big Boss = Pegawai yang berkuasa bagi lanjutan masa.
Aku? = Seorang penasihat yang nasihatnya jarang-jarang diikuti.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: