13 Feb 2007

Gaji Awal

Selalunya belum sempat gaji seterusnya datang, aku dah kena isi minyak kereta pakai kad kredit. Kira macam aku guna balik apa yang aku dah bayar pada awal bulan. Bila kesudahan kebergantungan aku pada kad kredit itu tidaklah diketahui. Inilah akibat yang perlu aku tanggung disebabkan keborosan di masa lalu.

Sekarang ni dalam dompet aku masih ada duit sikit. Dalam akaun bank aku masih ada duit sikit. Dalam akaun bank bini aku pun masih ada duit sikit. Kad kredit aku masih belum digunakan lagi. Kad kredit bini aku yang selalu diguna untuk membeli susu anak juga masih belum "perlu" digunakan.

Masalahnya sekarang, mampukah aku mengawal diri dari menggunakan gaji yang masuk awal sempena Tahun Baru Cina ini? Kalau aku gagal, jenuh nak menunggu gaji seterusnya 38 hari lagi! Selalunya..... aku gagal!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: