5 Feb 2007

100

Sempena post aku yang ke 100 ini, aku ingin menghadiahkan semua pengunjung blog ini dengan satu tulisan yang benar-benar mantap. Mantap dari segi isi, susun kata yang tidak membosankan, kata-kata nasihat yang berguna, lawak yang boleh buat korang semua ketawa hingga mengalir air mata, kisah sedih yang menghiris kalbu, rasa rindu yang mencengkam jiwa dan rasa gundah bila aku lambat membuat "entry" seterusnya.

Aku tinggal di satu kejiranan yang masih muda lagi. Kalau tak silap, fasa pertama yang berpindah ke sini ialah pada tahun 1999. Aku sendiri mula menetap pada tahun 2001. Istimewanya taman perumahan aku ini ialah kedudukannya yang terasing dari kejiranan lain. Untuk ke Saujana Utama, aku dan ribuan yang lain perlu melalui jalan khas sejauh lebih kurang 5 km dari jalan utama Sungai Buloh - Kuala Selangor. Hanya di permulaan simpang jalan Kuala Selangor itu sahaja ada beberapa rumah kampung dan estet. Selebihnya adalah ladang kelapa sawit di sebelah kiri dan tanah terbiar serta beberapa kilang yang tidak diketahui status halal atau haram di sebelah kanan. Kalau korang pertama kali ke sana, terutamanya di malam hari, pasti korang akan tertanya-tanya, "betulker ada taman perumahan kat dalam hutan ni?". Ramai jiran yang pernah bercerita tentang saudara mara atau rakan taulan mereka yang berpatahbalik kerana merasa tidak mungkin ada taman perumahan yang jauh ke dalam hutan di negeri Selangor Maju 2005 ini. Yang peliknya, sekarang ini sedang dibina Saujana Utama 3 dan jualan rumah di situ amat menggalakkan. Saujana Utama yang asal dan Saujana Utama 2 dah lama selesai dijual 100%.

Aku rasa aku telah memberi tekanan yang maha hebat kepada diri aku sendiri pada perenggan pertama di atas. Oleh itu, aku tarik balik ayat-ayat tersebut kerana aku tak mampu nak buat entri yang mantap dan penuh dengan kriteria yang aku sendiri tetapkan itu. Aku akan tulis macam biasa jelah bermula dari perenggan berikut.

Mula-mula, sila tengok klip video ini.

Nampak kan.. dengan jelas Rosnah Mat Aris menghina Siti Khadijah.... Semua orang marah kan.. kan .. kan....

Kalau tengok klip video yang ini.. ada rasa apa-apa tak? Takda? Tak kisah? Dah biasa sangat?
Kalau orang baca Bismillah sebelum minum arak depan korang apa korang rasa? Lepas minum tu sendawa kuat-kuat, ucap Alhamdulillah pulak... takda rasa nak tumbuk muka dia?

Sebenarnya aku cuba cari klip video yang artis wanitanya lebih seksi lagi sambil mengucapkan Alhamdulillah dan sebagainya tapi tak jumpa lagi. Kalau aku jumpa, nanti aku letak linknya lain kali.

Pada yang pernah tengok anugerah-anugerah untuk artis kat Malaysia ni, rasanya korang pun dah biasa tengok dah pun artis berkemban ucap syukur atas kemenangan dia kann..

Sempena post aku yang ke 100 ini, aku ingin menghadiahkan semua pengunjung blog ini dengan satu tulisan yang benar-benar mantap. Mantap dari segi isi, susun kata yang tidak membosankan, kata-kata nasihat yang berguna, lawak yang boleh buat korang semua ketawa hingga mengalir air mata, kisah sedih yang menghiris kalbu, rasa rindu yang mencengkam jiwa dan rasa gundah bila aku lambat membuat "entry" seterusnya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: