15 Dec 2008

Niat Tak Dipenuhi

Update letak gambar pada 10.00am 16/12/2008

Jumaat 12 Disember 2008

Niat di hati bertolak jam 10. Dekat pukul 12 tengahari baru bertolak. Singgah hantar Mak di Bukit Sentosa dan terus guna jalan lama hingga ke Tapah. Masuk PLUS sebelum terlajak ke Cameron Highlands. Tiba di Sg Petani 6 petang. Ingat nak tidur awal tapi telah melayan "Down to Love" hingga 12 tengah malam. Nasib baik terlelap masa "nightline".

Sabtu 13 Disember 2008.

Niat di hati bertolak jam 8. Dapat sms nikah tunda ke jam 12. Balas sms... yahoo dapat sambung tidor. Pukul 10 mula perjalanan. 11.30 sampai di Kodiang setelah terlajak kereta hingga ke Arau. 12.20 Pak Imam sampai. Bagi khutbah nikah dan soalan-soalan yang menambah debaran pengantin lelaki... pukul 1 tengahari sah diijabkabulkan.


Banyak betul soalan Pak Imam ni


Bapak pengantin dah tak sabar dah tu Pak Imam weii..


Anak sapalah yang tak pernah tengok padi ni?


Niat di hati nak ke Pekan Rabu jam 3 petang. Alang-alang dah terlajak hingga Arau tadi... tukar fikiran hendak ke Padang Besar. Perlis kan kecik... mesti dekat je Padang Besar tu. Jalan punya jalan.. akhirnya jumpa sign board.. Padang Besar 35km. Chess.. jauh lagi rupanya. Alang-alang terlajak kereta.. teruskan jelah ke sana.


Perempuan dan gelang tak dapat dipisahkannn

Niat di hati singgah sebentar jer. Dekat pukul 7 baru bergerak. Destinasi seterusnya Balik Pulau. Jalan ikut sign board. Sampai ke Arau semula baru jumpa sign board ke PLUS via Bukit Kayu Hitam. Dah dekat sampai Changlun, nampak simpang ke Chuping dan Padang Besar. Dari Padang Besar tadi aku jumpa simpang ke Chuping tapi tak tulis pulak Changlun atau Bukit Kayu Hitam. Aku syak perjalanan ikut sign board jalan di Malaysia bukanlah jalan terdekat!

Sempat singgah bergambar dengan burung unta

Niat di hati nak ke Pulau Pinang naik feri. Dah lebih pukul 10 baru sampai Butterworth. Terus guna jambatan jelah. Kat mana terminal feri bukannya aku tahu pun. Selepas terpotong que beberapa kali sebab tak tahu yang kereta-kereta tu semua beratur untuk masuk ke simpang yang aku kena masuk, berjaya tiba di rumah anak sedara bini aku 5 minit selepas Liverpool vs Hull start. Masuk rumah terus rampas remote Astro dan tekan 813. Hampassss... keluar perkataan "channel not subscribe" kat TV! Hampassss.

Niat di hati nak tidor jelah sebab badan penat. Nak tengok bola, mamat yang sambut aku pakai jersey Man Yu ni dah tamatkan pakej sukan Astro dia. Tak da orang tengok kata dia. Hampas! Tetiba dapat sms bertalu-talu. Hull 1 Liverpool 0. tak lama lepas tu Hull 2.. Tak percaya dengan sms penyokong Lalang United yang aku dapat tu, aku sms rakan sekelab aku. Hull 2 Liv 1. Tak sempat balas dapat lagi Hull 2 Liverpool 2. Niat aku bertukar lagi. Abang Ngah yang dah banyak tido dalam kereta jadi peneman aku ke kedai mamak tengok separuh masa kedua. Hampas... bila aku tengok, takda gol sebijik pun.

Ahad 14 Disember 2008.

Niat di hati nak bertolak ke KL via feri tanpa pergi ke mana-mana kat Pulau Pinang. Ada pulak yang ajak tengok ikan. Tengoklah ikan lagi. Makan tengahari, cari jeruk... dekat jam 4 petang baru naik feri. Keluar dari feri tengok sign board kata ke Kulim belah kiri. Ke Alor Setar dan Pulau Pinang belah kanan. Hampas lagi.. nak ikut mana ni.... aku ikut belah kiri.. rupanya ini hiway Kulim Butterworth. Buat u-turn ke arah terminal feri.. baru jumpa jalan ke Ipoh.... yang belah kanan tadi. Bodoh punya sign board... orang baru keluar feri dari Pulau Pinang perlu ke diberitahu arah jalan ke Pulau Pinang? Sepanjang perjalanan kereta banyak.... berenti kat hentian sebelah.. nak kencing pun kena beratur. 9.45 baru sampai rumah.


Besaunya ikannn


Kalau tak naik feri tak sah ke Penang

Isnin 15 Disember 2008

Niat di hati nak tengok game Chelsea sekejap jer. Kalau Chelsea score jer terus tutup ah. Tetiba West Ham pulak yang score dulu. Pukul 2 pagi jugak aku tidor. Walaupun dah lewat, aku tido tersengeh sebab Liverpool masih di atas takhta. Sesampai kat opis terus buat kerja yang nak kena sumbit hari ni. Pukul 2 tadi selesai. Lega.

Kul 1.30 tadi dapat kerja yang sepatutnya orang lain punya kerja yang aku tatau kenapa aku yang diminta buat. Logik tak... sampai sekarang aku tak sentuh pun benda tu? Mahunya tak logik. Aku tido beralaskan tangan kat surau tadik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: