4 Dec 2008

Undang-undang Baru Kereta Baru?

1 Aku + 1 Mak + 1 Bini + 4 Anak = 2 Saman?


Mulai 1 Januari 2009

Alternatif 1

Aku kena naik bas dengan Kakak; Bini bawa Mak, Bang Ngah, Bang Chik dan Adik bertolak guna kereta 1 jam kemudian; jumpa di tempat yang hendak dikunjungi. Bermesra, bermain, berenang, bermakan, berminum, bergembira dan sebagainya. Masa nak balik, Bang Ngah pula teman aku naik bas dan kami sampai di rumah 2 jam selepas yang lain sampai.


Alternatif 2

Aku ambil risiko bawak semua naik kereta. Ambil risiko kena saman.


Alternatif 3

Aku ambil risiko bawak semua naik kereta. Kalau ada road block, berhenti tepi jalan sampai road block habis. Kalau kena kejar dengan polis, larilahhh.. dah nama pun kena kejar.. mestilah lari


Alternatif 4

Aku ambil risiko bawak semua naik kereta. Kalau kena tahan.. bagi rasuah!


Alternatif 5

Duduk rumah diam-diam!


Ermmm... adakah peraturan tali keledar belakang ni ada kaitan dengan Proton MPV?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: