28 Jan 2009

Pangkor Laut Yang Sedap

Aku tak sempat nak buat karangan lah pasal bulan madu kat Pangkor Laut minggu lepas. Kita tengok gambar jelah ya sambil aku terangkan sikit-sikit.

Pagi masa tengah tunggu teksi datang. Si Adik yang tak tahu akan ditinggalkan sahaja yang ada kat rumah. yang lain semua dah dihantar ke sekolah.


Berjaya Air yang bawak aku dan Bini ke Pulau Pangkor.


Pangkor Laut dari pandangan seekor helang.


Lapangan terbang Pulau Pangkor



Bot dari Pulau Pangkor ke Pangkor Laut. Bot sebesar ini untuk bawak 15 orang sahaja.


Masa tengah proses daftar masuk. Ada seorang kakitangan yang ditugaskan khas untuk layan kita. Tak payah beratur kat kaunter macam hotel biasa. Minah ni namanya Ming. Lepas urusan check in, dia bawak ke tempat makan. Lepas makan, dia iring sampai ke bilik. Beg semua memang dah ada yang uruskan sejak dari airport Pulau Pangkor lagi.


Ini "paspot" yang dia bagi. Ada peta pulau dan maklumat pasal resort tu.


Ini bil makan tengahari aku dan Bini. Tak pernah aku makan semahal tu untuk 2 orang.


Lepas makan dan sign bil, Ming datang dan bawak ke bilik aku ni. Asalnya bilik yang atas bukit tapi tah camna dah diupgrade jadi bilik atas laut ni pulak.


Ini gambar yang aku ambil dari balkoni villa tu. Korang bayangkan sendiri jelah kalau aku tengah mandi kat situ dan ada orang ambil gambar.


Gambar kat pool.




Balik dari dinner yang berharga RM500.25 pada malam pertama aku kat sana, bukak pintu bilik ada buah-buahan sebakul.


Ini gambar masa brekfas. Kuey teow goreng hanya akan digoreng kalau kita order.. tak macam bufet biasa ah. Jus buah-buahan pun, kita pilih buahnya dan akan dibuat jus masa tu. Bini aku hulur sebiji epal mula-mula tu, yang tukang buat jus kata kena tambah lagi 2 biji. Jadi 3 biji epal untuk segelas jus!


Ini tuala yang digunapakai untuk sessi Couple Spa Experience.


Ini pulak tempat habuk rokok kat sekitar resort.

Ini signage tandas wanita. Sesuai dengan bonjolan yang tersembul yang banyak kat situ.


Bunga dalam bath tub ini pula "ditemui" selepas balik dari dinner malam kedua. Ming jumpa kitaorang masa tengah makan dan kata dia ada arrange surprise kat bilik sempena birthday bini aku.


Ini pulak gambar yang dijanjikan. Gambar aku dan Bini bersama dalam bath-tub.

Jeti masa nak balik. Pangkor Laur sedih aku nak balik. Pagi tu pulau tu menangis sampai hujan trun dari langit iringi perjalanan pulang aku.

Bot masa balik kecik lah pulak.



Sekian sahaja. Gambar lain korang boleh tengok kat sini atau kat sini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: