29 Jan 2009

Pangkor Laut - Ulasan

50 jam merasa jadi orang kaya. Itu kesimpulan yang aku dapat buat dalam satu ayat bagi menggambarkan pengalaman aku ke Pangkor Laut Resort (PLR) minggu lepas. Bayangkan.. tambang kapalterbang untuk 2 orang RM912.00. Makan tengahari dan makan malam untuk 2 hari harganya sekitar RM1,500.00. Harga bilik Sea Villa seperti di laman web PLR USD500.00 semalam x 2 malam = RM3,600.00. Couple Spa Experience selama 3 jam RM1,500.00. Semuanya berjumlah sekitar RM7,500.00! Perghh.. terima kasih buat Bini aku yang tak pernah putus asa mengisi borang cabutan bertuah setiap kali membeli-belah di SOGO haha. Sekarang ni semua makcik-makcik kat pejabat aku ni telah bertekad untuk bersungguh-sungguh mengisi borang peraduan dan cabutan bertuah. Mereka tak pernah percaya akan kesahihan peraduan dan cabutan bertuah yang berlambak kat Malaysia ni. Bini aku telah mengubah persepsi mereka.

Aku dah cerita dari segi harganya, bagaimana dengan tempat berbulan madu itu sendiri? Adakah aku berpuas hati? Adakah "resort" itu seperti yang aku jangkakan? Adakah pulau itu seperti "Fantasy Island" yang aku mimpikan? Baik.. mula-mula sekali, sila lihat gambar-gambar air laut ini.

Mungkin bagi sesiapa yang pernah pergi ke pulau-pulau seperti Pulau Langkawi, Pulau Pinang atau Pulau Gadong di Melaka, air laut seperti dalam gambar di atas sudah cukup menarik. Tapi bagi aku yang pernah ke Pulau Tioman dan Pulau Perhentian, air laut yang hijau ini tidak menarik langsung hati aku untuk terjun ke dalamnya. Bahkan air laut di Pulau Labuan jauh lebih jernih! Aku rasa mendiang Paverotti tidak sempat ke pulau-pulau si sebelah pantai timur Semenanjung Malaysia sebelum dia mati dulu. Kenapa aku sebut Paverotti? Sebab di laman web PLR dan YTL Community ada diletakkan kata-kata mendiang "I almost cried when I saw how beautiful God had made this Paradise." Adakah YTL dah tetapkan apa yang dia perlu kata sebelum dia sampai ke pulau itu lagi dan sebagai balasannya, nama mendiang diletakkan sebagai nama salah satu suite di PLR? Ehh.. terumpat mendiang dan YTL pulak. Komen aku pasal pulau, cantik.. tapi tidaklah secantik yang aku harapkan dan bukanlah secantik yang digembar-gemburkan dalam laman web PLR.

Sekarang aku nak komen pasal resort pulak. Aku mulakan dengan gambar-gambar berikut.



Komen aku pasal resort... tunggu entri lain hahaha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: