19 Jan 2009

6 dalam 1

1.

Aku dah lama tak tengok Juara Lagu tapi tahun ni aku tengok. Masa aku pergi berjalan ke utara yang penuh dengat niat tak dipenuhi dulu tu, aku tertengok separuh akhir pop rock sebab umah kakak ipar aku takda astro. Pertama kali aku tengok Meet Uncle Hussin nyanyi... aku dah agak lagu tu bakal juara. Agakan aku tepat sepertimana agakan aku semasa tertengok Jacklin Victor audition One In A Million.

2.

Anak aku yang sulong, Kakak; sekarang tahun 4 sekolah rendah; tanya apa itu bersetubuh. Dah lebih seminggu soalan tu tak berjawab-jawab lagi. Dia kata Ustaz kat KAFA suruh tanya ibubapa masing-masing. Aku syak mereka sedang belajar perkara-perkara yang mewajibkan mandi dan Ustaz itu sendiri tidak tahu nak jawab bila ada dikalangan pelajarnya yang bertanya dengan lebih lanjut perkara-perkara hadas besar ini.

3.

Kalau BN menang di Kuala Terengganu, pasti Najib akan kata ia memberi kesan yang besar pada politik negara dan Utusan Melayu serta Berita Harian akan letak gambar kecil sahaja berkenaan perang di Gaza di halaman utama.

4.

Semalam 18/1.. Adik sambut hari lahir ke 2. Sambutan cuma sebijik kek 1/2 kg. dan yang tukang meriahkan sambutan cuma abang-abang dan kakak sahaja.





5.

Aku sudah mula tak tahan tengok jersey bola yang ada logo AIG. Aku lebih tak tahan mendengar kata-kata orang yang memakai jersey tersebut sejak 2 hari lepas. Semoga pagi esok aku boleh membalas kata-kata bongkak mereka dengan kata-kata bongkak aku pula.

6.

Kalau-kalau lah aku tak sempat nak buat entri baru sebelum aku pergi memadu kasih kat Pangkor Laut Jumaat ini... Aku ingin maklumkan bahawa selepas cuti Tahun Baru Cina nanti, aku janji aku akan letak gambar aku dan bini bersama dalam bath-tub untuk tatapan korang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: