7 Jul 2006

Arak Murah

Petikan The Star 6 Julai 2006. Aku dengar kat berita ringkas ERA pagi semalam tapi tak pasti telinga aku betul ke tak. Terus cari akhbar orang putih sebab tahu akhbar Melayu mesti takkan keluar punya.

Tengku XXX said his ministry would also talk to the Finance Ministry about the taxes on wine and beer.

“Currently, a lot of tourists are complaining that the prices of wine and beer sold in Malaysia are too high. In fact, the prices of such products are the highest compared with other countries like Thailand, Singapore and Vietnam,” he said.



Apa kejadahnya Menteri beragama Islam di Negara Islam Hadhari ini boleh berfikir sedemikian? Kalau ikut nafsu aku... kalau nak suruh tourist datang lagi banyak. Bukak kilang "ayam" lagi senang kan kan kan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 comments:

ontahsapo said...

kabinet kali ni memang aku tak paham, semua bebal nak mampuss... depa duk marah masa tun mintak penjelasan, tapi tak bagi penjelasan pun, pastu duk backing mamat jasin tu, entah apa yg bagus mamat tu pun tak tau, asik duk tunjuk kebodohan dia dlm parlimen... malu giler...

samurai said...

kitakan mmg suka mcm tu. cepat malu dgn org luar. kononnya.

Unknown said...

haha!
"siapa agaknya yang membenarkan kebodohan?"
dengar lagunya di http://gitartong.blogspot.com
iklan pulak!

Lan Rambai said...

OS... nasib baik aku bukan orang Jasin
samurai... majoriti daripada kita begitu tapi kita tak kan kan kan
nizam... hahaha.. aku dah lama dgr lirik ciptaan dollah jones tu.

Sastri said...

malas nak ckp dah dowang nih... islam hadhari ni islam pada hari2 tertentu kot na?

blackpurple @ jowopinter said...

Itu lah masalahnya bila semua nak 'tutup sebelah mata' sekarang...

Literature Sushi said...

ni yang aku hangin lagi sekali ni!

Akima Akatoman said...

buka kilang 'ayam'?
mana nak cari 'ayam'?
'ayam' kampung kang yang jadi mangsa.

Unknown said...

kadang-kadang rasa takut pula, bila memikirkan ada pemimpin seperti ni..

Lan Rambai said...

Sas.. agaknya lah kot...
BP.. ramai jugak yang takde mata weii..
Raedzal.. angin lintang ke?
aki.. ko bley tolong exportkan "ayam" Nippon ke sini kan hahaha
sikenit... aku lebih takut bila fikirkan kenapa pemimpin seperti itu dipilih..

Azhar Ahmad said...

Adusss.... serupa takyah tax la.... Tapi rasanya orang itu pun minum gak kotttt..... Salam perkenalan. Berjalan keliling geju.

kingbinjai said...

reformasi! reformasi! reformasi! kita starlite kepala dorang!!

Lan Rambai said...

azhar.. salam perkenalan kembali dan sudi-sudikanlah datang selalu
king.. kepala dorang mana cukup dgn starlite weii... kasi pancung terus!

kingbinjai said...

hahahahha

NONIE AZIZ said...

kengkadang rasa macam apahallah dewang kekadang terlampau beng*p..banyak lagi isu yang patut dewang usulkan...

Pegawai Khalwat said...

Kilang ayam?

hah ha...

Aku tau menteri mana boleh jadi broker ayam.

Lan Rambai said...

MR.. pernahkah kita terpikir mengapa yg beng*p itu masih terus mempamerkan kebeng*pan mereka?
Peg Khalwat.. sapa tu? Aku nak jadi kawan dia lah hahaha